Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /var/www/fs2/23/muufi/public_html/site/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

Warning: Parameter 2 to qtranxf_postsFilter() expected to be a reference, value given in /var/www/fs2/23/muufi/public_html/site/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286
Artists' Association MUU » MUU FOR EARS 5 & 6
MembersInfo
logo2 logo2 logo2

Main menu:

Etsi

Arkisto

MUU FOR EARS 5 & 6

MUU for ears 5-6

MUU FOR EARS 5-6 valottaa Viron, Latvian, Liettuan ja Venäjän äänitaidetta ja kokeellisen musiikin kenttää. Levyn kattava kokoelma sisältää niin kenttä-äänityksiä kuin raskasta digitaalista tietokonemusiikkia, IDM- ja elektroakustisia sävellyksiä, industrial-rokkia ja -runoutta, improvisointeja ja remixejä, melodista ambientia ja live-esityksiä.

MUU ry:n tavoite on lisätä taiteen eri alojen kuten äänitaide ja musiikki, videotaide, mediataide ja performanssi harjoittajien välistä yhteistyötä ja vaihtoa. MUU FOR EARS -kokoelman julkaiseminen on osa MUUn Audio Autographs -hanketta, johon kuuluu myös kansainvälisiä äänitaiteen tapahtumia, työpajoja, julkaisuja, taiteilijapuheenvuoroja ja -luentoja sekä nettiradio osoitteessa http://www.muu.fi/sound.

MUU FOR EARS 5:
muu_for_ears_5

01 Sound Meccano & Evgeniy Droomoff: A Dream Of One House (Part 1) 06:23
02 Gas Of Latvia: Phenylethylamine 05:21
03 Andres Lõo: Rike 03:35
04 Taavi Tulev: 090505 04:00
05 Andres Lõo: Touché 05:19
06 audio_z: Disco Disco Mon Amour 05:03
07 Gas Of Latvia: Preses Nams / Press House 05:17
08 Lauri Dag-Tüür: Leaf 04:30
09 Taavi Tulev: Ilmaga / Being Without 03:41
10 Arturas Bumsteinas: Clare Box 04:40
11 Taavi Tulev: Milleks Ärgata? / Why Wake Up? 03:55
12 Sound Meccano & Evgeniy Droomoff: Volokno: Live In Vienna 06:46
13 Antanas Jasenka: Subway 02 05:22

MUU FOR EARS 6:
muu_for_ears_6

01 Kaspars Groshevs: Kalnu Zinas 4 / Mountain News 4 04:28
02 John Grzinich: Discreet Signatures 05:04
03 Taavi Kerikmäe: 090609 01:50
04 Kiwa: Nebulus1button (Remix of a Patrick Kosk’s Nebula Prospekt) 06:47
05 Darius Čiuta: Um 03:48
06 Raul Keller: Me Tuleme Kaugelt / We Come From Afar 03:40
07 Antireality & Bernurits: Saulriets / Dusk 07:05
08 Astma: КОЦЕРТ НАРДИ “АИГРЕ” /Astma Aligre 04:45
09 Lina Lapelyté: Lull 01:55
10 Martins Rokis: Binary Guitar Hero 01:46
11 audio_z: Womens Tennis In Slow Motion 05:58
12 Raimundas Eimontas: Outphase N0.3 03:21

Bonus Tracks:

13 Gintas K: Varpeliai / Handbell 01:52
14 Gintas K: Grinny Memories 03:37
15 Pekka Ja Susiluoto: Tra Lal Lal Laa Laa Laa 04:15
16 Pekka Ja Susiluoto: Tyttökuoro / Girl Choir 01:41

Tuottajat: Rita Leppiniemi and Timo Soppela /Artists’ Association MUU
Kuraattorit: Gintas K, Rita Leppiniemi ja Timo Soppela
Levyn masterointi: Petri Kuljuntausta

Myynnissä 600 kappaleen rajoitettu painos, á 20 euroa, sisältää postimaksun.
Levytilaukset: http://www.muu.fi/sound
Myynti: MUU galleria, Lönnrotinkatu 33, 00180 Helsinki

TAITEILIJAT JA TEOKSET

Antireality & Bernu Rits (Latvia)

Antireality on yliyksilöllinen äänikokemus, jossa hälystä koostuvat improvisoidut ääniabstraktiot on viety musiikillisten muotojen tuolle puolen. Bernu rits (”lasten aamu”) on arkkitehti ja äänitaiteilija Maksims Shentelevsin perustama impromptu-äänikollektiivi. Valtaosa Bernu ritsin käyttämistä soittimista ja esineistä ovat joko löydettyjä tai itsetehtyjä. Äänimaisemien yleinen tunnelma vaihtelee metsäsadusta kierrätettyyn jousisoitinverstaaseen ja sähkömoottorin surinaan.

Antirealityn ja Bernu ritsin ’paMarasTaku’ -performanssi esitettiin taidekahvila Takassa Riikassa. Performanssi oli omistettu jumalatar Maralle, joka on yksi latvialaisen mytologian kolmesta pääjumalasta. Levyllä kuultava katkelma Saulriets (iltahämärä) vastaa yön alkua, kun päivän viimeiset folk-aiheet virtaavat kimmeltäen yön muodottomaan pimeyteen. Performanssia säesti etnomusikologi Elīna Štoļde käyttäen omaa ääntään, haitaria sekä kansanlauluja.

Astma (Venäjä)

Yhteistyöprojekti Astman muodostivat Olga Nosova ja Alexei Borisov vuoden 2009 huhtikuussa Moskovassa. Olga Nosova on rumpali ja vokalisti, joka tunnetaan parhaiten työstään moskovalaisessa fuusioyhtyeessä Syncopated Silence, Alexei Borisov puolestaan on venäläisen Industrial / elektronisen /
vapaan improvisaatiomusiikin veteraani.

Alkujaan Концерт на радио ‘Алигре’ (Astma ‘Aligre’) oli osa Astman improvisoitua live-esitystä pariisilaisessa Radio Aligressa. Myöhemmin livekatkelmasta muokattiin erillinen raita, joka perustui äänifragmentteihin ja Radio Aligren studiossa äänitettyihin ihmisääniin. Konsertissa Astmalla oli käytössään erilaisia instrumentteja: akustisia soittimia, pillejä, leluja, mikrofoneja ja värähtelyantureita, elektroniikkaa mm. Roland TB-303, neuvostoaikainen Lell-viive, moskovalaisen elektroniikkaspesialisti Vtolin valmistama kustomoitu 8-bittinen syntetisaattori, mikrokasettisanelukoneita, jne.

audio_z (Liettua)

audio_z eli Bajarkevičius on nykyisin siirtymässä Liettuan kansallisen taidemuseon kuraattoriksi. Hän on toiminut lukuisissa kuva- ja äänitaiteen hankkeissa kuraattorina ja koordinaattorina. Äänitaiteilijana hän esiintyy säännöllisesti erilaisissa yhteyksissä ja toimii aktiivisesti internetiin perustuvien jakelustrategioiden parissa. Hän yhdistelee erilaisia lähestymistapoja performanssitilanteisiin ja ääniprojekteihin. audio-Z:n musiikkia on julkaistu Cronica (Portugali), Zeromoon (USA), True Call (Saksa) sekä Surfaces (Liettua) levymerkeillä.

disco disco mon amour syntyi alun perin Melange-nimistä buto-tanssiesitystä varten. Esityksen valmistivat yhteistyössä Tautvydas Bajarkevičius ja puolalainen buto-tanssija Anna Bralkowska / TO-EN sekä puolalainen valokuvaaja Pawel Maciak.

Naisten tennisottelua käsittelevästä haastattelusta tehty äänite toimii materiaalina teoksessa women’s tennis in slow motion. Teoksesta muodostuu melodinen äänimatto, jota ihmisäänet rikastuttavat.

Arturas Bumšteinas (Liettua)

Arturas Bumšteinas säveltää akustista ja elektroniikkamusiikkia. Liettuan musiikki- ja teatteriakatemiasta valmistunut Bumšteinas on Twentytwentyone-kvartetin sekä Works and Days Ensemblen perustaja. Hän on myös kuvataiteilija, jonka poikkitaiteellisia projekteja on nähty yli 30 näyttelyssä eri puolilla Eurooppaa.

Arturas Bumšteinasin Clare Box, jossa Ilja Belorukov soittaa klarinettia, on äänitetty Liettuan teatteri-, elokuva- ja musiikkimuseossa vuonna 2010 museon kokoelmista lainatuilla vanhoilla soittimilla.

Darius Ciutas (Liettua)

Darius Ciutasin raita uM on katkelma kappaleesta E-map (52:11 min).

Raimundas Eimontas (Liettua)

Raimundas Eimontas on opiskellut kuorojohtamista, pianonsoittoa ja säveltämistä Kaunas Juozas Gruodis -konservatoriossa, sekä yksityisesti kellonsoittoa Liettuan ensimmäisen carillonistin Viktoras Kupreviciuksen johdolla. Hän työskentelee kokeellisen musiikin yhtyeessä N!N!N! pianonsoittajana, carillonistina ja säveltäjänä. Ryhmä on esiintynyt useilla kansainvälisillä festivaaleilla Liettuassa ja ulkomailla.

Outphase No.3. on julkaisemattomalta levyltä Outphases, joka oli jatkoa albumille Chimes Changes (SiRa001, 2006). Hollannissa tehdyissä äänityksissä
on soittimina käytetty hollantilaisia kellopelejä ja elektroniikkaa.

Taavi Kerikmäe (Viro)

Valmistuttuaan pianistiksi Viron musiikki- ja teatteriakatemiasta Taavi Kerikmäe opiskeli nykymusiikkia National Supérieure de Lyon -konservatoriossa Ranskassa. Nykyisin hän opettaa kokeellista musiikkia ja improvisaatiota Viron musiikkiakatemiassa. Hän on improvisoidun musiikin festivaalin Improtestin kuraattori. Konserteissa Kerikmäe soittaa pianoa, thereminiä, erilaisia kosketinsoittimia, kustomoitua sekä live-elektroniikkaa.

090609 on äänitetty Taavi Kerikmäen livekonsertissa Les Voutes –klubilla Pariisissa. Se on improvisointi thereminillä ja live-elektroniikalla.

Gas of Latvia (Latvia)

Latvian kokeellisen elektronimusiikin kohdalla monelle tulee epäilemättä ensimmäiseksi mieleen Gas of Latvia eli Andris Indans, joka 20-vuotisen musikkiuransa aikana ei ole lakannut muuttumasta ja yllättämästä. Indansin luovuuden taustalta löytyy industrial rock, mutta viimeisten 10 vuoden aikana hänen tuotantoonsa on sisältynyt lähes koko kyseisen aikakauden kokeellinen elektronimusiikki. Vuoden 1996 jälkeen hän on julkaissut yli 10 albumia Gas of Latvia -nimellä. Vuodesta 2005 lähtien Andris Indans on tehnyt yhteistyötä maineikkaan latvialaisen videotaiteilija Katrina Neiburgan ja monitaiteilija Oskars Poikansin kanssa. Nykyisin Gas of Latvia
esiintyy triona.

Kokoelmalla on kaksi Gas of Latvian kappaletta, Phenylethylamine ja preses nams / press house.

Phenylethylamine eli fenyylietyyliamiini on monoamiini ja alkaloidi. Se on nisäkkäiden keskushermostossa esiintyvä aivojen välittäjäaine ja myös psykoaktiivinen stimulantti. Sitä muodostuu fenyylialaniini-nimisestä aminohaposta entsymaattisen dekarboksylaation tuloksena. Nisäkkäiden lisäksi fenyylietyyliamiinia löytyy monista muista organismeista ja ruoka-aineista kuten suklaasta, varsinkin fermentaation tuloksena.

preses nams / press house on laulu, joka kertoo erään aikakauden symbolin, Riian lehdistötalon, noususta ja tuhosta. Teos on sävelletty Katrina Neiburgan ja Andris Indansin monumentaalista Press House valo- ja ääni-installaatiota varten (2009).

John Grzinich (Viro)

John Grzinichin runollisuus ja estetiikka pohjautuvat kokeelliseen musiikkiin ja luonnollisen sekä arkkitehtonisen tilan psykoakustiikkaan. Teosten materiaali voi olla löydettyä tai interventioon perustuvaa. Hänen sävellyksiään on julkaisu monilla levymerkeillä, mm. SIRR (PT), Staalplaat (NL), Edition Sonoro (UK), CUT (CH), CMR (NZ), erewhon (BE), Intransitive Recordings (US), Orogenetics (US), Elevator Bath (US), Pale-Disc (JP) sekä Mystery Sea (BE).

Discreet Signatures on perustuu keväällä ja kesällä 2010 Virossa ja Teksasissa tehtyihin äänityksiin. Osa äänistä on käsitelty feedback-prosessien avulla, jolloin tuloksena on keskitetyistä äänitaajuuksista rakentuva kerroksellinen kokonaisuus.

Kaspars Groshevs (Latvia)

Kaspars Groshevs käyttää työssään pääasiassa piirtämistä, videota ja ääntä. Installaatioissaan hän tutkii muistin epämääräisyyttä ja sen yhteyksiä äänen visuaalisiin ominaisuuksiin. Viimeaikaisissa ääniperformansseissaan Groshevs käyttää yksinkertaisia peruselementtejä kuten ihmiskehoa, puhtaita ääniä ja yksinkertaisia ääniefektejä, jotka viittaavat usein varhaiseen elektronimusiikkiin.

Kalnu ziņas 4 / Mountain news 4 on äänitetty livenä ilman jälkiäänityksiä. Se koostuu viiveen kanssa tehdyistä kokeiluista, joiden taustalla on ajatus siitä, että toisto alun perin liittyi kaikuun. Grosevs halusi palata ajassa taaksepäin ja keksiä uudelleen rytmiset rakenteet, alistaa musiikin sattumalle.

Gintas K (Liettua)

Gintas K (Gintas Kraptavicius) tutkii työssään kokeellista digitaalimusiikin estetiikkaa. Hänen materiaalinsa ulottuu massiivisista ylikuormitetuista rakennelmista rakeisiin tekstuureihin ja melodiseen ambientiin sekä kenttä-äänityksiin. Hän on julkaissut useita levyjä ja osallistunut lukuisiin kansainvälisiin uuden media ja äänitaiteen festivaaleihin. Hänen musiikkiaan on julkaistu mm. Cronica, Zeromoon, Con-v ja m/OAR -levymerkeillä.

Varpeliai / Handbell ja Grinny Memories -raitojen tekniikasta vastaavat tietokone, midi-koskettimisto, Bidule-ohjelmisto sekä joukko VST plug-ineja. Raidat ovat täynnä vihjailua, tylsyyksiä, napsahduksia, mikroääniä, äänen murusia, pehmeyttä, pieniä melodianpätkiä ja muistoja.

Antanas Jasenka (Liettua)

Antanas Jasenka tutkii erilaisia musiikin alueita akustisesta musiikista teatteri- ja elokuvamusiikkiin sekä pitkälle kehittyneeseen käsitetaiteeseen ja elektronimusiikkiin asti. Hänen ensimmäiset elektronimusiikin sävellyksensä äänitettiin vuosina 1992–98 hyvin yksinkertaisella laitteistolla. Antanas Jasenka käyttää vain cut-off, tape mix ja kollaasitekniikoita sekä digitaalisesti tuotettuja ääniä, joista hän rakentaa ihmeellisiä kuvitteellisia äänimaisemia.

Subway 02 syntyi vuonna 2007, Brooklynissa Marquise Dance Hallissa pidetyn live-performanssin jälkeen. Antanas Jasenka äänitti New Yorkin maanalaisen ääniä, jotka myöhemmin julkaistiin albumilla Giip.

Raul Keller (Viro)

Raul Kellerin viimeaikaiset teokset ovat tilaustyönä tehtyjä paikkasidonnaisia ääni-installaatioita, improvisoitua radiotaidetta ja performansseja. Hän esiintyy myös nimellä Paul Cole. Cole on kuvitteellinen amerikkalainen rock-artisti, jonka taustabändi on The Great Outdoors.

Raidalla Me tuleme kaugelt (Me tulemme kaukaa) on käytetty soittimena kelanauhurille äänitettyä urkuharmonia. Äänite syötettiin mikseristä putkinauhaviiveen kautta edelleen toiselle kelanauhurille.

Kiwa (Viro)

Kiwa (myös KIWA, ki´wa, Kiwanoid) on käsitteellinen taiteilijapersoona, monikanavainen meta-artisti, joka sekoittaa tekijyyden merkityksiä eri tasoilla. Kiwa alkoi tehdä kokeiluja äänellä 1980-luvun lopulla, oli mukana 90-luvun räväköimmissä punk-bändeissä, ja siirtyi elektronimusiikin pariin vuoden 2000 tietämillä. Hyper-optimistista robo-punkkia soittavan Kiwanoid-hahmon lisäksi hän antaa myös improvisoituja live-esityksiä, jotka liukuvat idealistisista glitch-maisemista psykomeluun.

Nebulus1button oli prosessi, jonka tarkoituksena oli remiksata Patrick Koskin syntetisaattoriteos Nebula Prospekt (1984). Työtiedosto kuitenkin katosi ja jäljellä on vain tämä vahingossa säilynyt äänite. Neljä lyhyttä samplea on syötetty sekvensseriin ja prosessia on hallittu käyttäen vain yhtä säädintä kerralla (jotkut säätimet kontrolloivat kahta parametria). Mitään jälkiäänityksiä ei tehty. Teoksen tarkoitus on tuhota todellisuus.

Lina Lapelytė (Liettua)

Lina Lapelytė käyttää työssään live-performanssia, ääni-installaatioita sekä tanssin, teatterin ja elokuvan äänitaustoja. Lina Lapelytè on akateemisesti koulutettu viulisti, joka on vuodesta 2005 lähtien tehnyt elektronista ja elektroakustista musiikkia. Viimeiset pari vuotta hän on toiminut aktiivisesti Lontoon improvisaatiomusiikkipiireissä. Esityksissä hän käyttää viulua, elektroniikkaa ja ympäristöstä nauhoitettuja ääniä. Lina Lapelytè toimii myös säveltäjänä ja muusikkona Twentytwentyone-kvartetissa, joka on erikoistunut graafisella notaatiolla kirjoitettujen teosten esittämiseen.

Lull on tutkielma tuudittamisesta ja samalla liettualaisen tuutulaulun dekonstruktio. Miten tuudittaminen voi jatkua ilman alkuperäistä kontekstiaan, sanoja ja melodiaa? Lull-sanan etymologia juontaa juurensa hollannin sanaan lullen, joka tarkoittaa nonsensea. 1600-luvulla sanaa käytettiin rauhoittavasta juomasta.

Andres Lõo (Viro)

Andres Lõo on taiteilija, säveltäjä, muusikko, kuraattori, näyttelijä, yrittäjä ja esseisti. Hänen uusimpia levyjään ovat Skeletons on Rock (Laton, Itävalta, 2009) ja yhdessä Opium Flirtin kanssa tehty DejaVoodoo (3 Pead Records, Viro, 2010).

”Tämä teos sai alkunsa lumisena iltana vuoden 2010 tammikuussa. Miksasin jotain, joka johdatti minut pieneen kokoelmaan täysin omaa kieltään puhuvia
soittimia. Niitä oli enintään viisi per raita. Kahdeksantuntisen session kuluessa syntyi kaikkiaan kaksitoista kappaletta. Nukahdin aamukahdeksan
maissa vain herätäkseni puolen päivän aikaan samojen kiehtovien ja selkosilmäisten äänten keskellä. Rike ja Touché ovat ensimmäisestä sessiosta. Rike syntyi läheiselle ihmiselle omistettuna kappaleena, mutta vironkielinen nimi viittaa myös virhetoimintoon, mikä ei suinkaan ole välttämätöntä. Uskon kerronnalliseen otteeseen pikemminkin kuin onttoihin käsitteellisiin heittoihin.”

Martins Rokis (Latvia)

Martins Rokis työskentelee äänen kanssa erilaisissa yhteyksissä. Hän on keskittynyt erityisesti äänen havainto- ja tulkintamekanismeihin, tilallisuuteen, ääni-illuusioihin ja epästandardeihin äänisynteesimenetelmiin. Martins Rokis on ollut mukana erilaisissa lyhytaikaisissa projekteissa, yhtyeissä ja kokeiluissa 1990-luvun lopulta alkaen. Hän on toiminut DJ:nä monissa eri tiloissa, tuottajana Radio Naban VISIONS-ohjelmassa, sekä luonut musiikkia erilaisilla peitenimillä.

Binary Guitar Hero on leikkisä yritys jäljitellä digitaalisesti rock-tähtien arkkityyppejä tietokoneympäristössä ilman suoria viittauksia kulttuurisiin tai musiikillisiin konventioihin. Teos solahtaa ajan ja äänen puskureitten läpi – se on osa tietokoneen muistia, jonne äänitiedostot tallentuvat väliaikaisesti matkalla kaiuttimiin. Tuloksena on abstrakteja ja kuitenkin tuttuja muotoja.

Sound Meccano & Evgeniy Droomoff (Latvia)

A Dream of One House (osa 1) Musiikki videoinstallaatioon, joka esitettiin Staro Riga 2009 -juhlilla.

Volokno: live in Vienna on katkelma Wienissä tehdystä performanssista.
Antonina Piljugina – huilu.

Pekka ja Susiluoto (Suomi)

Pekka ja Susiluoto on ääni- ja videotaiteilija Pekka Sassin ja runoilija Saila Susiluodon kokeellinen sivuprojekti, jossa tutkitaan musiikin, äänen ja runonluvun uusia mahdollisuuksia.

Saila Susiluoto on opiskellut kirjallisuutta Helsingin yliopistossa ja julkaissut viisi runokokoelmaa. Hän yhdistelee usein runoissaan proosakirjallisuuden hahmoja ja juonta lyyriseen kieleen. Hänen runojaan on käännetty 15 kielelle.

Pekka Sassi tekee installaatioita, ääniteoksia, lyhytelokuvia ja musiikkia. Hänen viimeaikaisia teoksiaan on yhden miehen ooppera Yksinäinen talo mäen päällä.

Tyttökuoro kertoo tyttöihin kohdistuvasta väkivallasta.

Tra lal lal laa laa laa tutkii puhutun kielen ja äänitaiteen rajoja.

Molemmat raidat on suunniteltu, äänitetty, sovitettu ja miksattu Pekka
Sassin studiolla. Molemmat runot ovat Susiluodon uudesta runokokoelmasta
Carmen (Otava, 2010).

Taavi Tulev (Viro)

Taavi Tulev opiskeli lapsena viulunsoittoa. Käytyään teini-ikäisenä black metal -konsertissa hän innostui tekemään musiikkia itse. Hänellä ei ollut (riittävän motivoituneita) ystäviä yhtyeen saamiseksi kasaan, joten hän ryhtyi tekemään kokeiluja itsekseen. Yleensä Taavi Tulev nauhoittaa outoja ääniä, manipuloi niitä Soundblasterin kylkiäisenä tulleen ohjelmiston avulla ja yhdistää sitten äänet sävellykseksi maineikasta virolaista SoundClub-ohjelmaa käyttäen. Hän on julkaissut pari albumia, ja hänen musiikkiaan löytyy useilta kokoelmalevyiltä.

90505 on rommin innoittama ja motivoima energinen ääniraita.

Ilmaga (kaksi merkitystä: “sään kanssa” tai “olla ilman”) on synkkä ambient-kappale, joka kertoo oman tarinansa. Kappaletta on kutsuttu ”suohuuruiseksi”.

Milleks ärgata? / Miksi herätä? on tuutulaulua muistuttava kappale, joka pyrkii muistuttamaan siitä tutusta tunteesta, kun makaa vielä lämpimässä vuoteessa eikä halua herätä.

Lauri Dag-Tüür (Viro)

Lauri Dag-Tüür opiskelee sävellystä Viron musiikkiakatemiassa. Hän on itseoppinut kitaristi, jonka esikuvia ovat Terje Rypdal, David Torn ja Riho Sibul. Hän on soittanut useissa kokoonpanoissa kuten Loom, Luarvik Luarvik ja Melmac.

Leaf on Lauri Dag-Tüürin spontaaneimpia kappaleita. Se syntyi vuoden 2009 loppusyksystä, kun Tüür katseli keittiön ikkunasta viimeisiä puista putoavia keltaisia lehtiä. Teoksessa on jotain tuosta syksyisestä surumielisyydestä.

Myös sarjan muita julkaisuja on saatavilla:
MUU FOR EARS 1 (julkaistu 9/2009) – suomalaista äänitaidetta. Hinta: 10 euroa
MUU FOR EARS 2 (julkaistu 2/2010) – pohjoismaista äänitaidetta. Hinta: 15 euroa
MUU FOR EARS 3 (julkaistu 6/2010) – kansainvälistä äänitaidetta. Hinta: 15 euroa
MUU FOR EARS 4 (julkaistu 8/2010) – videoteosten ääniraitoja. Hinta: 15 euroa
MUU FOR EARS 5-6 (julkaistu 8/2010) – Viron, Latvian, Liettuan ja Venäjän äänitaidetta. 20 euroa
MUU FOR EARS 7 (julkaistu 2/2011) – Uutta äänitaidetta ja musiikkia Suomesta ja Ruotsista. 20 euroa

Lisätietoja http://www.muu.fi/sound

Sivun alkuun